maanantai 29. kesäkuuta 2015

Sekametelipostaus

Huhhuijjaa! Taitaa olla kuukausi aikaa kun oon viimeks kirjottanut. Kesäkuu on mun elämässä aina yhtä hulinaa ja niin se on ollut tänä vuonnakin! Joten kuukauden kuulumiset siis tulee nyt :D

Nuoriso-ohjaajille koululaisten loma-ajat on usein mahdollisuus tehä vähän erilaisia juttuja lasten ja nuorten kans. Meillä on kesällä leirikausi ja mä oonkin ollu yhteensä parisen viikkoa viettämässä leirielämää. Leirit on yleensä mukavia. Omaa aikaa ei siellä juurikaan ole, joten liikkumisen osalta leirityö on vähän haastavaa. Vähän lenkkiä ja sillon tällön jotain lihaskuntoa tuli tehtyä, mutta eipä juuri muuta. Ruokailut oli helpompi hoitaa. Ruokaa oli leireillä tarjolla säännöllisin väliajoin 5 kertaa päivässä ja ruoka on ihan normaalia kotiruokaa, joten siltä osin meni aika hyvin. Ois voinu tietenkin jättää kaikki ne eväskarkit ostamatta, mutta ne vaan kuuluu leirille :D Mutta mun osalta leirit on nyt leireilty ja enää tämä viikko töitä ja sit neljä viikkoa lomaa, jesjes :)

Tämmösissä maisemissa saatiin kerran teinejen kans pelailla :)

Hämis-keinu! Taija-täti kiikkuu ja lapset antaa vauhtia :D Tuo oli todella jännä keinu!
Ja sitten kanat! Voi että miten paljon iloa ne on tuonu mun elämään :D Mä oon varmaan jo ihan hullu kananainen, mutta on ne niin hauskoja! Toukokuun loppuun asti niitä piti pitää aitauksessa, kun muuttolintujen takia on semmonen ulkonaliikkumiskielto niille, mutta nyt kun ne on saanu olla vapaana ulkona, niin niitä on ollu hauska seurata. Niitten lempiherkkua on kuivatut kastemadot ja mulla on kunnianhimoinen tavoite opettaa niille vaikka mitä temppuja :D Saa nähdä miten käy. 

Apila on suurta herkkua. Ja sitä onneks riittää :)
Hanna-Leena, Estelle, Victoria ja Madeleine
Munia tulee 3-4 päivässä. Munat on söpöjä ja pieniä :)
Siinä mun kesäkuun päällimäiset kuulumiset: töitä ja kanoja :D Onneks nyt on kiireisin vaihe ohi ja on aikaa kirjotella tänne, liikkua ja ottaa rennosti :) Ja lomakelit toivottavasti koittaa kans! Mukavaa viikkoa kaikille! 
-Isosisko 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti