perjantai 10. kesäkuuta 2016

Läskikriisi

Moni varmaan tietää millasta on kun iskee aivan järkyttävä läskikriisi?! Aika ajoin se iskee. Mulla se alkoi toissa iltana ja tänäaamuna teki mieli itkeä kun tuntu niin kurjalta.Vaatteita kun valitsin töihin, niin mtkään ei ollut hyviä. Kiristää, puristaa, hiertää, näyttää kauheelta... Liian pieniä, kivoja vaatteita olis kaappi pullollaan, joten siinä olisi taas yksi syy saada läskit lähtemään!

Kun läskikriisi iskee oikein kunnolla päälle, niin sillon AINA päätän, että nyt on ryhdistäydyttävä! Joka kerta sama juttu. Päätän alkaa syömään paremmin ja päätän lähteä lenkille. Se kestää aina hetken. Kunnes herkkuhimo voittaa, ratkean ja luovutan. Pitäisi oppia sietämään se yksi retkahtaminen! Ei ole pakko heittää pyyhettä kehään, jos kerran ratkeaa. Se on vaan mulle niin vaikeeta! Luulen, että monelle muullekin...

Mun oloa ei yhtään helpota, kun kattelin vanhoja valokuvia ja löysin itestäni muutaman kuvan missä olin hieman hoikemassa kunnossa kun nykyään. Olin tehnyt kovan työn, että sain painoa tippumaan. Pitkästä aikaa olin edes hieman tyytyvöinen itseeni, ylpeä omasta itsekurista ja aidosti iloitsin saavutuksista. Nyt sitä voi taas miettiä, että mikä hitto meni pieleen? Tuli aika iso repsahdus ja se jäi päälle moneksi vuodeksi! Tyhmätyhmätyhmä. Nyt niskasta tiukka ote ja kohti uusia tuulia! (taaaaaaaas)

Tähän vielä vähän tavoitekuvia vuosilta 2013-2014.



Itseinhossa kieriskellen...
Parempaa fiilistä sinne ja hyvää viikonloppua :)

-Isosisko

7 kommenttia:

  1. Joku on täyttänyt myös minun vaatehuoneeni kutistuneilla vaatteilla!?! Joten todella tiedän miltä tuntuu kun ei vaan mikään vaatekappale tunnu hyvälle! Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti ollaan joskus vähän pienemmässä kunnossa, niin eipä ainakaan tarvi ekana ostaa uusia vaatteita kun kaapit pursuaa niitä pieniä :D Toisaalta, olishan se mukava palkita itseä ostamalla uusia vaatteita... :)

      Poista
  2. Mä olen miettinyt kanssa että kuinka kauan ja kuinka monta pieneksi jäänyttä vaatetta sitä on järkevä säästää. Yhdet lempihousut olen kyllä säästänyt jos vaikka joskus tilaisin ompelijalta samanlaiset. Muistatkos muuten päivittäin kehua itseäsi ääneen? Se on mulle kova haaste.. mutta jospa armeliaisuus lisääntyisi itseä kohtaan ja samalla alkaisi kohtelemaan itseään paremmin esim ruuan suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tavaraa kertyy muutenkin paljon, joten en tiiä onko miten järkevää säilyttää pieniä vaatteita. Mutta toisaalta, mä en henno hävittää, kun koko ajan uskottelen itselleni, että joskus ne on sopivia :) Itseni kehuminen ja itsestäni hyvien puolien löytäminen on mulle vähän vaikeeta. Pitäisi sitä vähän opetella ja oppia olemaan itselle vähän armollisempi :)

      Poista
    2. Se, että rakensin hyvän itsetunnon, sanoin peilikuvalle että vitsit mikä kisuli, kostautui sillä että kroppaan asettui asumaan kuin huomaamatta 10 extrakiloa. :D "Oon hyvännäköinen mimmi, ei pari kiloa paha ole,korostaa naisellisia muotoja.." ja nyt on täälläkin kaappi täynnä niitä pieneksi jääneitä, nykyisiä sitkun- vaatteita. Itsensä kauniiksi kokeminen ei saisi olla kiloista kiinni mutta kyllä sitä vaan rupee hatuttaa ku kurkkaa mitä kaikkea tuolla vaatekaapissa lojuu nyt käyttämättömänä, omaa laiskuutta ja sokeutta niitä "muutamia" kertyneitä kiloja kohtaan. Korjauskiikkeitä! Mutta myös sitä armoa ja elämästä nauttimista! Kiva blogi teillä, jään seuraamaan :)

      Poista
    3. Se, että rakensin hyvän itsetunnon, sanoin peilikuvalle että vitsit mikä kisuli, kostautui sillä että kroppaan asettui asumaan kuin huomaamatta 10 extrakiloa. :D "Oon hyvännäköinen mimmi, ei pari kiloa paha ole,korostaa naisellisia muotoja.." ja nyt on täälläkin kaappi täynnä niitä pieneksi jääneitä, nykyisiä sitkun- vaatteita. Itsensä kauniiksi kokeminen ei saisi olla kiloista kiinni mutta kyllä sitä vaan rupee hatuttaa ku kurkkaa mitä kaikkea tuolla vaatekaapissa lojuu nyt käyttämättömänä, omaa laiskuutta ja sokeutta niitä "muutamia" kertyneitä kiloja kohtaan. Korjauskiikkeitä! Mutta myös sitä armoa ja elämästä nauttimista! Kiva blogi teillä, jään seuraamaan :)

      Poista
    4. Pikkuhiljaa ne kilot on tännekin kertynyt. Eihän sitä parista kolmesta vielä osaa olla huolissaan, mutta hupskeikkaa kun yhtäkkiä onkin tullut se 10 tai 20... Nyt se korjausliike!

      Tervetuloa mukaan seuraamaan blogia :)

      Poista