perjantai 17. huhtikuuta 2015

Pala kakkua

Mun työhön kuuluu kouluilla vieraileminen. Varsinkin isojen koulujen opettajahuoneessa on usein tarjolla synttärikakkua, nimipäiväpullaa tai millon mitäkin hyvää. Harvoin oon mistään kieltäytynyt, perso herkuille kun oon :P Mutta nyt viime aikoina oon tsempanut! Tässä päivänä eräänä oli tarjolla TODELLA hyvännäköistä suklaakakkua (suklaakakut on muuten mun juttu) ja moni opettaja mulle sanoi, että ota pala kakkua. Nätisti hymyillen kieltäydyin ja sanoin, että koitan vähentää. 
Jes, hyvä minä!

Voitte ehkä kuvitella miten tiukkaa teki jättää tää väliin! 

Joskus tommoset kieltäytymiset johtaa siihen, että se aiheuttaa herkkujen tarjoajassa semmoisen vaivautuneen olon ja helposti tyrkytetään lisää. "No kyllähän sä voit pienen palan ottaa". 
Ja sitten tulee myös itselle vähän vaivautunut olo. On noloa kieltäytyä. Mäkin kuitenkin näytän siltä, että en todellakaan tarvitse edes sitä pientä palaa kakkua, niin miksei sitä voi uskoa kun kohteliaasti kieltäytyy? Ja okei, ei se pienen pieni pala maailmaa kaataisi, mutta tunnen itseni. Saattaisin ottaa lisää kakkua tai sitten menisin kauppaan ostamaan suklaata ja vetäsin sitä illalla kotona. Mun on vaan tehtävä totaalikieltäytyminen herkuista, koska en osaa lopettaa ajoissa. 

Hoikkien ja normaalipainoisten on joskus varmaan vaikea puhua lihavan kanssa laihduttamisesta. Onko muilla kokemuksia semmosista kiusallisista tilanteista johon on laihduttajana joutunut? 

Mutta yleisesti ottaen kuulumisista sen verran, että nyt on tosi hyvä tekemisen meininki päällä! Paino tippuu, urheilusta nautin sydämeni pohjasta ja muutenkin on ihan superpositiivinen olo siitä, että motivaatio on korkeella! JEEEJEEEJEE. 

En tarvi mitään tyhmiä kakkuja, banaanitki on ihan hyviä...

Mulla on työviikonloppu edessä, leiri kutsuu. Mukavaa viikonloppua sulle joka tän luet :)

-Isosisko


4 kommenttia:

  1. Monesti olen törmännyt siihen, että kaikkea ruokaa tyrkytetään vaikka kieltäytyy. Sitten jopa saatetaan loukkaantua jos ei ota. Se on ärsyttävää. Vaikea pysyä niissä tilanteissa tiukkana. Ei sitä kaikille viitsisi mainostaa, että on laihdutuskuurilla. Hyvä että sinä pysyit tiukkana :) tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Joo no ei se laihdutuskuurilla oleminen oo mitenkään erityisen miellyttävä asia mainostaa :D Mutta ikäviä houkutuksia niitä tulee vastaan harva se päivä. Kiitti tsempeistä, niitä tarvitaan :)

    VastaaPoista
  3. Hyvä muistutus myös itselle että aina ei oo pakko olla kahvin kanssa pulla jos tulee vieraita kun ne vierasvarat menee monesti omaan suuhun ja se että ei se oo iteltä pois jos toinen ei halua syödäkään. Tulee itselläkin sorruttua tohon hyväntahtoseen tuputukseen mutta varmaan sitä yrittää samalla sitte oikeuttaa sitä omaa syömistä.

    Tosi mukavan olonen blogi vaikka vasta muutaman kirjotuksen lukenut. Itse kamppailen samojen asioiden kanssa vaikka tällä hetkellä "vauvaprojekti" ottaakin suurimman siivun elämästä.

    VastaaPoista
  4. Jep, kahvin kanssa voi syödä muutakin kun pullaa tai kakkua :) Vaikka tuskin mikään muu maistuu niin hyvältä :D Mutta kesä tulee ja tarjoile vaikka mansikoita, mikäs sen parempaa!

    Kiva kun tykkäsit :) Hyvää vauvaprojektia!

    VastaaPoista