tiistai 27. tammikuuta 2015

Arki tuo herkkuhimon

Mun arki alkoi tämän viikon osalta tänään. Oon usein maanantaina vapaalla, koska mulla on jonkin verran viikonlopputöitä. Tiistai on yleensä mun viikon kiireisin päivä. Töissä on pitkä päivä ja töistä suoraan pianotunnille. Syöminen on mitä sattuu ja millon sattuu, ihan vääriin aikoihin ja yleensä ihan väärää ruokaakin. Ja varsinkin tänään. Oon tänään syönyt pelkkiä voileipiä... Paitsi äsken söin appelsiinin.

Aamusta asti mun on tehnyt mieli jotain imelää. Ja sitä se on yleensä aina normaalina arkipäivänä. Ja ikävä kyllä niitä kaiken maailman herkkuja on tarjolla joka paikassa! Keksejä työpaikan kahvihuoneessa, palaveripullaa, dominoja koulukahvilassa ja listaa vois jatkaa vaikka miten pitkästi. Ja sitten kun on nälkä, niin niihin helposti sortuu. Kun tekee epäsäännöllistä työaikaa ja töitä tehdään kouluilla, toimistolla, palavereissa ja millon missäkin. niin ei pysty pitämään kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista. Vesipullo kulkee laukussa mukana joka paikkaan, siitä on helppo juoda silloin kun tekee mieli. Perunat ja nakkikastike on vähän eri asia. Tai mitä ruokaa nyt eväänä sattuukaan olemaan.

Pärjään vapaapäivinä herkkuhimoni kanssa paljon paremmin. Kun saa nukkua kunnon yöunet, syödä oikeeta ruokaa oikeeseen aikaan ja sopivassa suhteessa liikkua ja löhöillä, niin ei mun niin paljon tee mieli herkkuja. Paitsi ehkä illalla kun pötköttää sohvalla ja kattoo jotain leffaa :) Pitäähän leffaeväät olla :D

Mutta oon mä vähän edistynytkin. Nykyään repsahdan noihin houkutuksiin paljon harvemmin kun ennen, se vesipullo kulkee mukana ja juon siitä, laukusta löytyy hyvin usein myös banaani tai appelsiini (ennen se oli suklaata). Vielä mä ton herkkuhimon nujerran!

Mukavaa viikkoa :)

-Isosisko

2 kommenttia:

  1. Heip!
    Nuo välipalat ovat kiireessä välilliä haaste. Minä ostan usein sen pienen pussin cashewpähkinöitä kassiin. Tai jos kotona on iso pussi, laitan n. kourallisen minigrip pusseihin evääksi mukaan. (Tosin cashewpähkinät edustavat minulle herkkuja, ja tällä hetkellä en ole niitä ostellut...) Toinen hyvä on mantelit.

    Ja tuo on niin totta, että miksi ihmeessä joka kahvipöydässä täytyy olla karkkeja, pullaa yms. Oikein iloitsin tässä yksi päivä töissä, kun joku oli tuonut naposteluporkkanoita! Noita lisää työpaikan kahvihuoneisiin!

    Tsemppiä teille molemmille liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon! (Kun varsinkin itselle tuo ruokavalio meinaa olla vaikeampi juttu..)

    http://liikunnaniloa1.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla vähän rajoittaa ruoka-aineallergiat noita välipaloja, mutta onneks jotain sopivia kuitenkin on :) Mun puolesta työpaikkaherkut voitaisiin lailla kieltää :D Tsemppiä sulle kans :)

      Poista