sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Hyvä minä, hyvä me! Hyvä meidän joukkue!

Tänään alkoi meidän osalta uusi harrastus: jääkiekko. Ollaan lapsesta asti molemmat tykätty luistella ja nyt täällä meillä alkoi naisille tarkoitettu jääkiekkovuoro, joten sinne oli pakko päästä mukaan! Ja oli se kyllä mukavaa. Paikalla oli iso joukko naisia ja saatiin hyvät pelit aikaan. Jalkapohjat kävi aluksi todella kipeiksi, mutta muuten ei tuntunut siltä, että pari vuotta on edellisestä luistelukerrasta. Mukava ja leppoinen talvikeli, kivaa oli urheilla ulkona. Hiki tuli, alaselkään sattui ja jalat vähän tärisee, hyvä treeni siis :)


Oon itse ehdottomasti joukkueurheilija. Lapsesta asti oon harrastanut joukkuelajia, 10 vuotta pesäpalloa ja nyt aikuisena aloitin jalkapallon. Mulla on aika kova kilpailuvietti enkä mä missään yksilölajissa voisi pärjätä, joten joukkupelaaminen sopii mulle hyvin. Kilpailuvietin lisäks mulla on tietenkin hirveä halu voittaa, joten en mä vois alkaa mitään semmosta lajia harrastamaan, jossa ei olisi mahdollisuuksia pärjätä :D 

Parhaassa tapauksessa joukkekavereista saa myös tärkeitä ystäviä. Pesiksen kautta tutustuin kahteen kivaan tyttöön, jotka on edelleen mun rakkaita ystäviä, vaikka ei olla yhdessä pelattu yli kymmeneen vuoteen. Joukkuelajin pariin on myös kiva lähteä kaveriporukalla, niinkuin me tehtiin kahden meidän kaverin kans kun aloitettiin jalkapallo. Suosittelen pelaamista joukkueessa! Myös aikuisena voi aloittaa uuden harrastuksen :) 

Mun mielestä ainoa huono puoli joukkeurheilussa on säännölliset harjoitusajat. Jos on epäsäännöllinen työaika tai vuorotyö, niin välillä tulee pakosti semmosia kertoja, että ei harkkoihin pääse. Tai peleihin. Eilen oli kuulemma todella hyvät futistreenit, mutta mä olin töissä enkä päässyt paikalle. Ja näin talviaikaan kun treenataan kerran viikossa, niin treeneihin tulee kahden viikon tauko jos joku kerta jää välistä. Pitää siis raahata itsensä tekemään jotain muuta :)

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa! (Mulla on ihan lauantai-fiilis)

-Isosisko

2 kommenttia:

  1. Voi pesäpallo! Minäkin pelasin sitä joskus nuorena. Oli todella mukava laji. Nykyään sitä ei ainakaan täällä meillä päin juurikaan harrasteta :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihan paras laji :) Monipuolinen ja mukavan taktinen. Valitettavasti se on menettänyt suosiotaan monellakin paikkakunnalla. Mekään ei saatu enää joukkuetta kasaan, joten sen takia se mullakin jäi. Toivottavasti oot löytänyt tilalle jonkun toisen lajin :)

      Poista